פשיטת רגל - דברים שחשוב לדעת !

לוגו המשרד של אהוד פורת בצבע כחול

הגנת פשיטת רגל מאפשרת לחייב שנקלע לקשיים כלכליים לקבל הפטר מחובותיו בתוך תקופת מינימום אפשרית של 18 חודשים מהגשת הבקשה, הודות לרפורמה משנת 2013. להלן סקירה כללית לגבי בקשת פשיטת רגל, בדרך אל ההפטר המיוחל.

אדם אשר נקלע לקשיים כלכליים בגובה 17,256 ₪ לפחות, ואינו מסוגל לפרוע את חובותיו, רשאי להגיש לבית משפט מחוזי בקשה לפשיטת רגל, בתקווה לקבל הפטר בסיומו של התהליך. עד לשנת 2013 תהליך פש"ר היה ארוך, מסורבל ונמשך שנים רבות. אולם, מאז הרפורמה שנכנסה לתוקף בשנת 2013, יכול הליך הפש"ר להסתיים לכל הפחות בתוך 18 חודשים ממתן צו הכינוס, ולכל היותר- תוך 4.5 שנים.

עם מתן צו הכינוס ממונה מנהל מיוחד, שתפקידו לבצע בדיקות כלכליות יסודיות וגיבוש תכנית פירעון לאישור בית המשפט, המבוססת על יכולותיו הכלכליות של החייב. ככלל, בקשת פשיטת הרגל יכולה להיות מוגשת על ידי נושה (בתנאי שגובה החוב לנושה הוא לפחות 50,000 ₪), או על ידי החייב עצמו. לרוב, החייב הוא זה שמגיש את הבקשה. עם הגשת הבקשה יש לשלם פיקדון (שאינו מוחזר) בגין פתיחת תיק בכונס הרשמי, בסך 1,600 ₪.

לבקשת פש"ר יש לצרף, בין היתר: כתב ויתור על סודיות, דין וחשבון על חובות ונכסים, טופס התחייבות החייב עם הינתן צו הכינוס, תצהיר מפורט של החייב בדבר נסיבות ההסתבכות הכלכלית והסבר לגבי אופן היווצרות כל אחד מהחובות. כמו כן, יש לצרף תדפיסי חשבון בנק, ביטוחים וכרטיסי אשראי, מידע לגבי נכסים, וכן רשימת תיקי בימ"ש ותיקי הוצל"פ התלויים ועומדים נגד החייב נכון ליום הגשת הבקשה.

ניתן לפנות לעו״ד ונוטריון אהוד פורת ממשרדינו אשר מתמחה בתחום זה.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

ניתן לשתף את המאמר לפלטפורמה שתבחרו
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לוגו החברה שלנו

אנחנו כאן לכל שאלה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כל הזכויות שמורות למשרד אהוד פורת ושות׳. Ehud Porat & Co

2023