
תובענה ייצוגית היא תביעה במסגרתה אדם או חברה תובע בשם קבוצה מסוימת ומוגדרת, וזאת ללא הסכמה או יפוי כח מחברי אותה הקבוצה (כאשר קיימת אפשרות של חבר קבוצה שלא מעוניין להיות חלק ממנה, לצאת מהקבוצה ולשמור על עילתו האישית כנגד גורם הנזק).
בכלי משפטי זה נעשה שימוש במקרים בהם ישנם נפגעים רבים, אשר יש קושי באיתורם, ולכל אחד מהם נגרם נזק קל יחסית שאינו מצדיק ניהול תביעה אישית נפרדת כנגד גורם הנזק – לאור העלויות של ההליך המשפטי.
מאחר וחברת נסיעות משמשת כ"מתווך" בין הצרכן לבין חברת התעופה ו/או המלון, הרי ניתן לראות היגיון מסוים כי חברת הנסיעות תשיב ללקוח את הסכום שקיבלה במדויק מחברת הנסיעות ולפיכך לכאורה עליה להשיב ללקוח את סכום ההחזר לפי שער הדולר ביום ההחזר ולא ביום התשלום המקורי.
אלא שבמקרה שמשרדנו מטפל בו, ציינה חברת הנסיעות, באופן מפורש על גבי קבלת התשלום כי "החזרים כספיים יחושבו לפי השער שחל במועד התשלום המקורי". הוראה זו הינה התחייבות חוזית לכל דבר ועניין ומשעה שאותה החברה לא פעלה על פי הוראה שהיא עצמה ניסחה וקבעה (ומהווה ממילא חוזה אחיד על כל המשתמע מכך), הרי שהיא נמצאת בהפרה חוזית כלפי התובע הייצוגי, שקיבל הלכה למעשה החזר כספי נמוך יותר (היות ושער הדולר בוים ההחזר היה נמוך משערו ביום הרכישה) וכך גם כלפי יתר חברי הקבוצה.
במקרה הנדון, הנזק לתובע הייצוגי הוא הפרשי שער הדולר בין יום התשלום ליום ההחזר, וכך הוא גם נזקם של כל ייתר חברי הקבוצה.
לצורך ניהול הליך זה של תובענה ייצוגית דרושה מומחיות ומקצועיות, כאשר משרדנו מטפל במספר גדול של תובענות ייצוגיות בתחומים שונים, לרבות בתחומי הצרכנות, הבנקאות והביטוח. לייעוץ ראשוני חינם בנושא ניתן לפנות לעו"ד שי מליץ, אורן אהרוני, ערן קרם ואהוד פורת ממשרדנו.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
לניווט מהיר באתר שלנו :